All work and no play make* Cilla somethin, somethin...

Jag älskar mitt jobb, men lite då och då kommer det såna där perioder då man undrar vafan man tänkte när man valde yrkesbana. Lite en sån period har jag nu, det enda jag gör är jobba, jobba, jobba, leka pyttelite och sova. Äta gör jag ibland. När jag hinner. Gårdagens intag på jobbet bestod av kaffe och nikotin. Underbar blandning...

Terror fyller år idag, men kalaset hade vi redan i lördags. Eftersom vårt hem är lite smått flyttkaotiskt ockuperade vi Örarna med en massa tårta istället. Bilder lägger jag upp sen, nån gång när jag har tid, typ om hundra år (ni känner mig. It will happen when it happens).

Som den ansvarstagande fadern han är, gick finnen på ettårskontroll med henne. Drygt 10600 kg och 80 cm lång. Hon är fortfarande våran lilla plösö men istället för att mest likna ett bowlingklot har hon börjat få ett eget utseende. Återigen har någon kommenterat att hon ser samisk ut. Jag vet att hon gör det, men jag kan inte riktigt förstå varför. Vi får skylla på finnen som vanligt.

Om ni förresten är lediga första veckan i april behöver vi flytthjälp. Eftersom vi bara flyttar två gårdar bort är det ju en enkel flytt men det får gärna gå så fort som möjligt. Stora, starka pianobärar-villiga pojkar och flickor efterlyses!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Appen heter Week Calendar. Tycker den är riktigt bra då man får en ordentlig överblick för varje vecka.

2012-03-14 @ 23:12:27
URL: http://www.familjenwigsten.com
Postat av: mammathess

Hehe, ja vet :P Träffade jani på bvc, grattade stora flickan ! :) SKa vi leka nån dag ? Vi saknar faktiskt er, faktiskt :P

2012-03-15 @ 07:06:51
URL: http://luckyshe.blogg.se/
Postat av: Anonym

inte 10600 kg va !? :P therese

2012-03-15 @ 07:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0