"Cykeln blir lite som en flata!"

Jag drabbades av en sommarchock i morse och, likt mina fränder här uppe i norr kastade jag kläderna. Inte bokstavligt talat, men jag vågade till och med ta av mig fleecetröjan när jag promenerade hem från dagis. Mjölkstockning? Vårförkylning? Bollocks to them, jag vill ha lite värme!

Var dessutom så himla klurig att jag gjorde bort att husmodersarbete inomhus på förmiddan när Mayhem var på dagis och blev sjungen (sjungd? Varför kan jag inte sånt här, jag är lärare...) för. Det blev sen en lång, trevlig promenad från dagis. Inte avståndsmässigt, dock tidsmässigt. Det blir lätt så när två treåringar ska undersöka varenda liten myra de råkar se (eller inbillar sig att de ser) på vägen hem. Sen tillbringades hela eftermiddan samt större delen av kvällen ute på gården. Om någon skulle råka utplåna varenda gungställning på jordens yta skulle jag inte klaga. Men Mayhem skulle nog bli aningens besviken. Cykeln han fick av mormor och morfar brukas flitigt och fart har han så det räcker och bli över. Trogen sitt namn följer kaos och hysteri när han cyklar då han inte riktigt insett vad bromsarna är till för utan gladeligen vrålar högt och cyklar in i alla folkanhopningar eller kompisar som råkar komma i hans väg. Men som Therese påpekade: "Han säger ju faktiskt 'här kommer jag!'", så jag kan ju inte riktigt säga att han inte förvarnar objekten som befinner sig i hans väg...

Ja, den där cykeln ja. I lördags var det kalas, och i år blev det ett alldeles lagomt kalas. Harry hade beställt en Tiggertårta, så det fick han. Den blev så sliskig att det drog i kinderna när man åt, men snygg var den. Han fick äntligen sitt efterlängtade storpojkelego och är nu en stolt ägare av en LEGO-brandstation som hans föräldrar fick gräva djupt i plånboken för att kunna betala. Jag fotade lite, men sladden ligger i byrån i hallen och jag orkar tamigfan inte gå och hämta den, så det får bli en annan dag. Nån dag då det är dåligt väder kanske...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0