araknofobi

Spiders A'hoy för er känsliga...

Igår tog jag äntligen tag i saken och städade balkongen. Kändes kanske lite overkill eftersom sommaren typ nästan är slut, men wtf...Eftersomvår balkong är någon slags samlingsplats för alla Janis sportgrejer blir det rätt fullt om man slår i hop med alla Harrys femtielva tusen leksaker.

Till saken hör att Tuna är nåt slags högkvarter för Lockespindlar/Långbensspindlar (vad ni nu vill kalla dom). Som tur är är jag den enda i familjen som inte lider av minsta lilla tillstymmelse till spindelfobi så det faller sig rätt naturligt att jag tar hand om balkongen. Att jag inte är rädd för spindlarna gör dock inte mig mindre irriterad på att dom ränner runt. Framför allt i dagsläget när vi har en treåring som tror att alla blomflugor i världen är ute efter att mörda honom...

Harry har en rund tygcylinder från IKEA som han har sina bollar i på balkongen. Kan ju säga att avskakandet av den ledde till att det FLÖG spindlar till höger och vänster. Bara tur att ingen av mina kära vänner, Therese, Marie, Dampen eller Sofi var här...Av någon rätt snuskig anledning hade de även bosatt sig på Janis hockeysusp. Ewwwww....

Nu är det iaf sopat och skurat och jag har absolut inga förhoppningar överhuvudtaget på att spindlarna INTE kommer tillbaka. Men å andra sidan, ett hus med spindlar är ett friskt hus...





Kommentarer
Postat av: therese

Hahahaha ! Bilden kan du kunnat behålla för dig själv :P Tur vi har cilla the spiderkiller ! :) stavade jag rätt på engelska? :P

2011-07-28 @ 23:40:42
URL: http://luckyshe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0