Bajsmaskin på fyra ben

Ja, nu kan det lugnt konstateras att antibiotika inte är något för lilla damens mage. Diarré är bara förnamnet...Så i samrådan med veterinären har vi avslutat kuren i förväg. Såret/bettet på nosen har läkt ihop jättebra och han trodde inte att hon behövde mer antibiotika.

Så igår sprang jag ut stup i kvarten så hon fick tömma sig...Idag var Dampen hit när jag var på jobbet och skulle hämta hostmedicin och upptäckte att hon bajsat på golvet...Dampen blev dessutom attackerad av en extremt skitnödig dam i hallen så hon var snäll nog att ta ut henne så hon fick sprutlackera snön här utanför.

Svältkost sen igår och Canicur på G. Den brukar funka bra på henne. Problemet är bara att hon inte dricker. Vet ni hur det är att försöka tvångsvätska en sjuårig, tjurig tant med en sportflaska? Men jag lyckades iaf få i henne 3-4 dl igårkväll och idag lyckades jag nog med iaf 2 dl med en krossad dextrosoltablett i. Får se om jag gör ett nytt försök senare. Igår kväll blev jag tillslut så less att jag bara hällde lite vatten på henne så hon var så illa tvungen att slicka upp det...

Tänkte lägga upp före och efterbilder på nosen, men kameran är i Helsinfors med junior och senior så det får vänta ett tag.

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh tack för tipset, det ska jag skriva ner. Lät ju helt klart som något i vår smak. :)



Vad har hänt med hunden förresten?

2011-02-02 @ 18:41:56
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0