Det går bra nu...

...ja, det gör det faktiskt. Saker och ting börjar ordna till sig med ekonomi, jobb och hela kalaset. Kanske hundåren med timanställning och studiemedel börjar närma sig sina slut, och jag är inte den som klagar!

Men åter tillbaka till mina vardagliga nonsensiakttagelser...

1. Alla förskolemorsor tittar argt på mig på mornarna numer, vilket jag naturligtvis skiter fullständigt i. Varken jag eller finnen är som bekant särskilt brydda i vad folk tycker om oss. Och vari ligger konflikten undrar ni nu nyfiket...
Vi lämnar inte Lenin på hyllan när Harry klär av sig ytterkläderna på morgonen. "Alla andra barn" gör tydligen det vilket naturligtvis gör det sjukt provocerande när Harry spatserar in med sin vovve i högsta hugg samtidigt som andra barn sitter och storgråter på golvet och frågar efter sina snuttisar.

So what? Jag blev inte mamma för att låtsassolidarisera med andra morsor. Uppfostra du dina barn hur du vill så uppfostrar jag min son hur jag vill. Lenin kommer att få fortsätta följa med in på förskolan på morgonen, hur mycket det än sticker i ögonen på de andra föräldrarna. Exakt hur skadar det att en pojke på knappt två år får ta med sig sin favvonalle in på morgonen? Jag vet att han lägger undan honom till frukosten och sen brukar han glömmas bort. Om andra mammor tycker det är jobbigt får de väl ta den diskussionen med sina barn. Det är inte så svårt att säga "Ja, Harry får göra så, men mamma vill inte att du ska göra likadant." Men det kan ju leda till konflikter med barnen, Gud förbjude...

2. Varför går 70 % av alla tonårspojkar runt med kondommössor på skallen? Oz var en fantastiskt bra TV-serie, men jag finner det aningen svårt att förstå hur svenska, blonda pojkar väljer att identifiera sig med Adebisi...Dra ner mössan så slutar du se ut som att du totalt har missförstått sexualundervisningen i högstadiet. Kondomer är jättebra, men de ska inte vara tillverkade av ylle och de ska inte sitta på den delen av kroppen...

Nu borde jag kanske arbeta lite. Typ...

Kommentarer
Postat av: Petra

Kondommössor HAHAHAHAHA!!! Visar ju bara att dem inte var med på den lektionen..



Oliver började ju först nu på Tellus att han skulle ha med sig nalle och varför ska han inte få det ? Vi har då sluppit sånt där tjafs mellan föräldrar..så typiskt "arga ögat".. Herregud det är ju en trygghet, låt ungarna ha dem inte så att dom är 10 år gammla och springer omkring med nallen i högsta hugg! Då hade jag nog börjat ställa lite krav, men en snart 2 åring!!!?? Säger inte så mkt mer..

2010-04-20 @ 22:10:07
Postat av: Sara

Det går bra för mig, eller jag vet väl inte riktigt säkert än.. Men jag har mer eller mindre blivit lovad jobb som personlig assistent i sommar, jag får eventuellt veta i veckan vart jag hamnar :) Så det är bara att hålla tummarna att det inte blir på andra sidan stan eller nåt.



Jonah kommer vara på sommardagis, och när jag jobbar helg så kommer han vara hos mormor och morfar. När jag jobbar kvällar vet jag inte hur det kommer bli.. Det kommer nog bli varvat med att en kompis är här och att mamma/mormor är här, det ordnar sig nog på ett eller annat sätt.

2010-04-21 @ 09:41:49
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är ju perfekt att dom vill ha han i sommar, bor dina föräldrar nära er?



Ja huvva.. Jag har också bara varit in på akuten för sjukdom, när han har haft krupp, men snart kommer det väl att man måste åka in för olycksfall.. uscha :S



Vad sa dom på akuten då om hans stortå?

2010-04-21 @ 16:29:22
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Hehe okej.. Ja, jag har funderat på det där, vad som egentligen är medel för 2-åringar. Och det verkar vara mellan 23-25 faktiskt :)

2010-04-27 @ 15:24:22
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Kommer bli smarrigt värre :)

2010-04-30 @ 09:46:15
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0