Två inlägg efter varandra. I - The Kalas med stort K

Ja, jag vet att det var ett tag sen terminatorn fyllde ett nu men jag har fan inte haft tid att blogga. Av någon outgrundlig anledning tycker treorna att det är en utmärkt idé att ramla in med alla sina restuppgifter nu, 1½ vecka innan betygen ska sättas. Jag menar, varför göra det i mitten av terminen när man kan göra det i den sista veckan istället..?

Lördag den 9:e maj var det i alla fall barnkalas här med allt vad det innebär...Ungefär femtielva föräldrar med tillhörande barn som skulle underhållas och bjudas på fika. Finnen drack ungefär tio liter kaffe och for runt och plockade och diskade som en annan polsk hushållerska medans jag försökte vara den goda värden. Alldeles för många presenter fick han och nu vet vi inte hur vi ska få plats med själva barnet i hans rum. Han får sova på balkongen tills hans lata föräldrar har fått tummen ur och ordnat ordentlig förvaring i hans rum...
Tyvärr hann vi inte fota så mycket, om ni vill ha mer bilder, kika på  Dampens blogg


Öppnar paketetet


En liten tremänning kikar upp över kanten


Klart ungen ska ha en gitarrtårta


Hmm...tårta, kan det vara nåt?


Smask, smask


Käkar lite fruktsallad i väntan på tårtan som Dampen pysslar med



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0