Här sitter jag...

...framför bärbara på jobbet. Min stora skärm har bestämt sig för att lägga av så jag är förpassad till min lilla skitskärm.
Har haft en mycket behaglig valborgshelg. Grillat flera gånger, blivit lite på lyset och lekt i sandlådan med terminatorbebisen. (Fast jag får inte kalla honom bebis längre för finnen, han är ju ett, då är man tydligen ingen bebis längre).

Den enda avstickaren från den behagliga helgen var att jag drabbades av någon mysko magåkomma i lördags. Hade sjuk kramp i magen hela dan och besökte toaletten oftare än en charterturist i Egypten. Dessutom har terminatorn varit dålig i magen hela helgen också. Vi börjar starkt misstänka nån allergi nu, men vi har provat utesluta allt i omgångar utan resultat. Varje gång han äter så skiter så lämnar han en mindre insjö i blöjan. Men pigg och glad är han i alla fall som vanligt. Mamma och pappa är också pigga och glada nu eftersom barnet i fråga verkar släkta på sin far och är sjukligt morgonseg. Pratade just med finnen och monstret sover än (09.30). Perfekta unge, fortsätt så! Han har sovit till halv nio-nio hela helgen och jag har nog inte känt mig så utvilad sen han föddes!

Nu ska jag bråka lite mer med min dator innan jag rättar lite inlämningar. Trots att jag försov mig över en timme i morse känns det som en rätt okej dag. Fick en chockstart på dagen genom ett hejdundrande bra muntligt anförande av en av mina elever...kan det bli bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0