Full rulle...

Nu har jag och Erika lyckats knåpa ihop nåt slags PM till examensarbetet. Hoppas jag, eftersom hon är bortrest sker all vår kommunikation via mail och telefon så hon ska bara dubbelkolla mina sista ändringar innan vi skickar in det. Måste säga att vi har varit sjukt effektiva. Igår förmiddag visste vi inte vad vi skulle skriva och nu har vi en hel forskningsplan klar. Hurra för oss!

Fläskisens förkylning börjar bli lite bättre. Hostan är nästan borta och snuvan är mycket bättre. Han vaknar dock kring tretiden på morgonen och har svårt att somna om för att han är så snörvlig. Han är inte täppt alls men jag antar att det killar i näsan när man har rinnsnuva och inte kan dra in det...På tal om det så gör han helt sjuka grimaser när han sitter i knät på en, jag tror att Dampen beskrev det som att han såg ut som en hund som vädrade efter nåt. Han har ingen feber men han är alldeles rosig om kinderna vilket gör att han ser sjukt söt ut.

Det börjar verkligen hända grejer nu också. Numer rullar han runt som en liten valross på vardagsrumsgolvet om dagarna och stoppar allt han ser i munnen. Senast idag låg han och tuggade på sina strumpor i ett obevakat ögonblick. Han kämpar med att försöka få in nappen i munnen men det blir fel mest hela tiden. Han tar ut den, stirrar intensivt på den och försöker sen få in den igen. Oftast hamnar den på sniskan, upponer eller i näsan...Idag när mamma var här gjorde han även nåt slags tafatt försök till att försöka förflytta sig genom att ta tag i mattan och dra sig fram. Det gick inte alls vilket resulterade i att han fick ett mikro-raseriutbrott och övergick till att tugga på den istället. When in doubt, just chew!

Dampen var ju inte riktigt van att kliva upp sju på morgonen så eftersom hon var smått zombifierad på eftermiddagarna när hon var här så blev det inte så mycket undanplockat. Och jag var inte så sugen på att städa när jag kom hem från skolan heller så lägenheten såg jävligt illa ut. Det var som om någon hade smällt av en dirty bomb i vardagsrummet, men istället för att fylla bomben med spik, glassplitter och annat otäckt var den fylld med blöjor, smutsiga våtservetter, saftglas och nerdreglade bebiskläder...Nu ser det iaf någorlunda okej ut (enligt mig, mamma är dock övertygad om att hon måste dammsuga när hon är här imorgon och barnvaktar. Inte mig emot iaf...)

Rolig grej...Till på tisdag förmiddag ska jag ha tre momentplaneringar klara. En för Svenska A, en för Engelska A samt en för Engelska B. Det är ju ungefär lagom för att få vilken normal människa att bryta ihop och gräva ner sig i närmaste kattlåda. Dessutom måste jag rensa avloppet i badrummet eftersom det är fullt med hår. Päckel...

Jag fick mig dessutom en ny höst/vinterjacka idag och kan nu gå utanför dörren utan att skämmas...Förresten, kodos till Sofia som gav mig ett par stövlar i somras som jag helt glömt bort! Utan dom hade jag varit tvungen att träffa min VFU-handledare i sneakers med öppen tå. Mindre charmigt...Nu har jag i alla fulla fall ETT par hela skor...=). På tal om införskaffade saker, jag är ledsen Linnea, men den fina lekbollen som Dampen fick på köpet när ni sålde katträdet hamnade här hemma hos Ronja eftersom Casper ratade den och nu har den gått vidare till lekbollshimlen. Det tog ungefär två timmar uppdelat på två dagar och resulterade att jag gick omkring och skrek hela tiden eftersom jag trampade in små hårda plastbitar i fötterna så fort jag rörde mig i vardagsrummet...

Nu tänker jag officiellt ta ledigt från allt vad pluggande heter tills imorrn eftermiddag då PM:et officiellt ska skickas in. Sen ska jag ta lite mer ledigt fram till söndag.

Kommentarer
Postat av: Dampen

Nu är vi färdigbastade så snart smäller det, första fyllan fyyy vad kul vi ska ha!!!!!! :P

2008-09-20 @ 16:02:38
URL: http://confessionsofaconfusedmind.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hoppas ni hade kul på festen! Det var lite konstigt att dricka och gå ut i fredags, men det var skönt att komma hemifrån! Inte gör det nåt att leksaken gick sönder. Haha!

2008-09-22 @ 11:43:34
URL: http://babykvarnstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0