Förbannat huslig

Nu är nästan hela frysen full med fikabröd, ajabaja! Först det som jag bakade till i onsdags som aldrig blev uppätet, och nu ikväll har jag slängt ihop två kakdegar till. Drömmar och Jitterbuggare, de sistnämnda är typ de godaste kakor jag vet men jag höll på att få ett nervöst sammanbrott när jag skulle kavla ut degen. Det hela är mitt eget fel eftersom jag är alldeles för otålig och inte ids ha degen i kylen nog länge innan jag bakar ut den. Jag har fortfarande lite margarin kvar så jag funderar på att fixa havreflarn med chokladkräm. Och om inte det här vore nog så gjorde jag egna köttbullar idag! Tinade köttfärs och rullade och hela kalaset så jag har varit en sån jävla bullmamma idag att det inte är sant...

Har blivit ännu nojjigare över det där med Harrys huvud, så idag har han fått ligga på mage jättemycket och sen har han suttit i mitt knä så att huvudet skulle få lite avlastning. Jag tycker inte att det är sådär fruktansvärt snett, men jag har suttit och surfat runt på Familjeliv och skrämt upp mig själv. Jag menar, huvudet är ju fortfarande mjukt så det är ju inte försent riktigt än.

Bilden är några dagar gammal, men det är ju så här det ser ut iaf...

När han låg där på mage idag roade han sig iaf med att spjärna emot med högerarmen så han tippade över på rygg några gånger. Det är ju knappast en medveten vändning, men han såg ganska förvånad ut när han insåg att han hamnat på rygg istället för mage...

På tal om att sitta i knät har jag med glädje upptäckt att min son iaf har ärvt nåt av mig...fascinationen för tecknat och animerat. Disneychannel är ju en stor favorit, även så Svampbob Fyrkant, vilket jag är extremt nöjd över. Svampbob råkar ju vara något av det coolaste som visas på TV så jag tänker minsann ta Harry i hampan och dra ner på stan 1-2 augusti, under Luleåkalaset. Nickelodeon är nämligen på turné och dom har med sig Svampbob...Jag vet att Harry egentligen är alldeles för liten och jag är alldeles för gammal men det ger jag fulla fan i. Svampbob rules!


Men nu har mina ogräddade jitterbuggare fått stå i kylen nog länge, nu ska de skäras och swischas in ugnen! Hare gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0