Too hot to blog

Det har varit alldeles för varmt ute för att sitta inne vid datorn, så bloggandet har fått ligga på is ett tag. Men det betyder inte att det inte har hänt grejer sen sist. I lördags var det grillparty i Örarna med allt som hör till; bastu, badtunna, alkohol och allsång. Jag såg ut som ett monster eftersom jag blev akutopererad i ögat på fredag morgon. Tydligen hade jag den största vagel som ögonläkaren någonsin sett så den var det bara att plocka ut. Eftersom den var så himla inflammerad så tog inte bedövningen riktigt som den skulle heller, men eftersom jag är så hård härdade jag ut. (Det blev en jävla massa alliteration i det här inlägget...)
Mycket sprit blev det


Monstret


Utan bandaget, dan efter

Harry var också till barnläkaren och hela han fick MVG. Huvudet kommer att gå till sig av sig själv och han är tydligen ett riktigt litet muskelknippe enligt läkaren och sjukgymnasten som var och klämde på honom. Läkaren frågade tillomed om han skulle bli hockeyspelare vilket resulterade i en suck från Jani. Vi fick även klartecken att börja ge honom gröt redan nu, fast han bara är tre månader (det var läkaren som föreslog det). Det ska förhoppningsvis leda till att han inte behöver äta typ hela tiden utan håller sig mätt lite längre. Så igår fick Harry majsgröt med plommonpuré till kvällsmat och det gick väl så bra det kan tänkas gå första gången man äter nåt annat än flytande. På tal om det här med smakisar hade läkaren tydligen sagt (jag var inte med eftersom jag satt i en stol med en skalpell i ögat) att man inte ska läsa så mycket Allers och lyssna på andra utan lyssna på bebisen istället...


Mums med majsgröt

Ikväll ska Sofia komma ner och vi ska dricka lite viiiiiin och vara sofistikerade (så sofistikerade man nu kan vara med två småttingar att hålla koll på...). Men nu vaknar Mr. Bebis så jag tackar för mig. På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0