Blod, blod, blod (äckelvarning!)

Nu tänker jag snacka mammakropp, så om ni inte vill läsa så surfa härifrån genast.

Alltså...allt detta jävla blödande som hör till att skaffa barn börjar jag bli duktigt less på!

Värkar inför förlossningen - nidblödning

Förlossning - Blod, blod, blod (Fan, när jag ställde mig upp ur sängen rann det ju som en fors efter benen på mig...)

Fyra veckor efter förlossningen - blod, avslag och annat irriterande tjafs

Fem veckor efter förlossningen - MENS! (Ja, nu har ju inte alla lika mycket (o)tur som mig och får tillbaka den på en gång trots helamning...)

Och så nu det senaste idag...
Insättning av spiral - blödning...

Jag blir VANSINNIG på allt det här! Jag vill att det ska vara noooooooormalt nu! Och nej, i början efter förlossningen är mensen allt annat än normal. Den kommer lite när den vill och man blöder som ett halalslaktat får, känns fanimig som om man är 14 igen...Sen kan det ju gå som Sofia som helt plötsligt dessutom började blöda näsblod för jämnan också. Ska man inte få ha någon kroppsöppning befriad från blodvite bara för att man skaffar barn?



På tal om annat så var vi iväg till Rutvik en sväng idag. Jag blev klippt och sen grävde jag lite i mosters garderob i hopp om att hitta några kläder till bröllopet (nej, jag vet, skäms för att jag inte har fixat outfit än, det är ju på lördag...). Hittade en tunika men jag ska till Petra imorrn och gräva vidare. Hon sa nåt om en grå manchesterväst som lät lockande.

Vägde mig f. ö när jag var på efterkontrollen idag, 63,7 kg. Så 1, 7 kg ifrån vad jag vägde när jag blev inskriven. Jag känner mig smalare, skyller de sista kilona på alla sötsaker jag klämt i mig senaste tiden. Jag måste verkligen lägga av med det här nu...

Projekt "organisera sophögen vi kallar hem" går framåt. Har tömt dataskrubben på två överfulla ICA-påsar med gamla papper . Seriöst, vem sparar lönespecar i fyra år? Städade även ut foto/konstskåpet i hopp om att kunna slänga bort en massa skräp, men det gick inte alls som jag ville, fanns ju inget att slänga bort...Nästa steg är badrummet. Jag känner mig lite osäker på det här med att borra i våtrum när man bor i hyresrätt. Vet inte om jag ska köra på och fylla hålet med silikon eller om jag ska vara duktig och ringa kvartersvärden och fråga om lov...

Vi har bestämt oss för att köra medeltids/riddartema med musikinslag i Mini-mes rum. Idén fick vi från den slottsinspirerade förvaringstjohoppen vi köpte senast på IKEA. Och så får vi en utmärkt anledning till att måla det finska lejonet på Harrys garderobsdörr. Hehehe...vandaler som vi är.

Nu hägrar ett fantastiskt lockande diskberg i köket, hare bra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lönespecar SKA man spara ju! Jag hade inte fått den SGI jag har idag om jag inte sparat mina lönespecar sen jag jobbade för 4 år sen! ;) Okej, hade visseligen gått att få fram siffrorna på annat vis. Men ohh så glad jag var att jag hade kvar mina lönespecar och kunde kopiera och skicka in dom istället för att ringa kommunen å gorma. =))

2008-08-25 @ 21:04:48
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0