Tjyyyyv

Ungen sitter inne i ett köksskåp och river ut inredningen så jag tänkte underhålla er med en lista jag snott från Marie. (Nej, jag har inte snott hela listan, det är mina egna svar).

1. Hur gammal är du om 5 år? 35½. Gammal som gatan.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Tove the Terror.
3. Hur lång är du? 180 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Bortsett allt slötittande, "Source Code". Rekommenderas.
5. Vem ringde du senast? Mira.
6. Vem ringde dig senast? Mamma. Hon var less på att vänta.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Sliten =) Ring Mira".
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
SMS. Jag har tics när det gäller samtal. Dessutom är jag the queen of the written word.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Ja.
10. När såg du senast din mamma? Igår eftermiddag.
11. Vilken ögonfärg har du? Grön-blå.
12. När vaknade du idag? 04.33 då en viss person fick för sig att det var morgon. Jag höll inte med, gav henne en leksak i sängen och somnade om.
13. Vilken är din favoritjulsång? Oravan Joulu av Aknestik. Det är synd om finska ekorrar...


14. Vilken är din favoritplats? Svårt att säga. Soffan, med förutsättningen att det är tyst och jag får läsa ifred.
15. Vilken plats föredrar du minst? Hallen. Det är jämnt ett jävla villervaller med kläder, skor, hockeyklubbor och en enorm målistrunk mitt i alltihop.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Specialpedagog eller rektor på någon gymnasieskola här eller i Helsingforsområdet.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Jag hörde och såg mycket konstiga saker när jag var liten. Jag var inte riktigt som andra och det var jag rädd för innan jag vande mig.
18. Vad fick dig verkligen att skratta sist? En elev.
19. Hur stor är din säng? 160 cm.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Två bärbara.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? I underkläder.
22. Hur många kuddar har du i din säng? Jag har fyra, finnen tre. Ja, jag använder alla fyra kuddarna. Jag är anal när det gäller kuddarna när jag ska sova. Finnen blir vansinnig varje kväll när jag gräver runt för att få det rätt.
23. Hur många landskap har du bott i? Två.
24. Vilka städer har du bott i? Luleå, Umeå och en liten sväng i Manchester. Skulle vilja lägga till Helsingfors på listan.




25. Föredrar du strumpor eller barfota? Barfota.
26. Är du social? Jag är periodare. Jag är social, men min hjärna klarar inte alltid av socialt umgänge.
27. Vilken är din favoritglass? Den där apelsin-chokladglassen som jag och Dampen vräkte i oss en sen kväll i Umeå för en massa år sen. Har tyvärr aldrig hittat den igen.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Efterrätt? Jag är alltid proppmätt efter middan. Men kanske nåt av Dampens bakverk om jag måste välja.
29. Tycker du om kinamat? Nja, hellre japanskt.
30. Tycker du om kaffe? Med en jävla massa mjölk i.
31. Vad dricker du till frukost? Har senaste dagarna ätit någon slags superfrukost med naturell yoghurt, goji-och havtornsbär och naturell müsli. Allt är naturligtvis Maries och Herbalifes fel.
32. Sover du på någon särskild sida? Helst på höger, vilket innebär att finnen oftast använder mig som kramnalle och tar saxgrepp på mig bakifrån när han sover. Och sen påstår han att han inte vet vad jag pratar om.
33. Kan du spela poker? Det finns två sporter/spel i världen som jag suger på. Allt som har med kort att göra samt bowling.
34. Tycker du om att mysa/kela? Nej inte direkt. Ännu en av mina tics.
35. Är du en beroendemänniska? Snus. Jag överlever inte utan.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jag tror nån kollegas barn fyller år samma dag.
37. Vill du ha barn? Alltså räcker det inte att vi har tillfört världen en rejäl dos kaos två gånger redan?


38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite franska, lite spanska, lite finska och rövarspråket.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, med en väldigt nyfiken bebis i famnen.
40. Föredrar du havet eller bassängen? Bassäng. Slipper sand mellan tårna.

41. Vad spenderar du mest pengar på? Mat och snus.
42. Äger du dyrbara smycken? Inte ens förlovnings- och vigselringarna är särskilt dyrbara, pengamässigt iaf.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Ser extremt lite aktivt på TV så jag har nog inget.
44. Kan du rulla med tungan? Ja, jag har den genetiska förutsättningen.
45. Vem är den roligaste människan du känner? En Fisk. Hon har precis samma humor som mig så naturligtvis är hon fantastiskt rolig. Emil kan vara rätt kul på fyllan också.
46. Sover du med gosedjur? Ja, jag har ju en stor finsk björn i sängen. Räknas det?
47. Vad har du för ringsignal? Rock Lobster framförd av Peter Griffin. Men funderar på att byta till nåt mer rockigt.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Det får du fråga min ömma moder om.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En hakklapp på bordet.
50. Flirtar du mycket? Jag har försökt flirta med min man i princip dagligen i snart nio år men han fattar aldrig nåt.
51. Kan du byta olja på bilen? Jag har aldrig gjort det men jag skulle nog fixa det med lite handräckning.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej. Enda gången jag blivit stoppad var när jag skulle köra hem tre grekiska DJ's och Martin som klämt in sig i min miniatyrgolf. Polisen skrattade dock bara och sa åt mig att se till att dom kom hem ordentligt.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Läst ut- Macbeth av Shakespeare. Håller på med - Wuthering Heights av Emily Brontë. Igen.
54. Läser du någon dagstidning? På kafferasten brukar jag ögna igenom lokaltidningarna och DN.
55. Prenumererar du på någon tidning? Nej, inte längre. Tar gärna emot en prenumeration på Pondus. I'm a sucker for comics.
56. Dansar du i bilen? Hur fan skulle det gå till? Jag är nästan två meter lång, jag ryms ju knappt som det är.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P4. Har haft radion på åt hunden på dagarna när hon varit ensam hemma så den står ju på när jag kommer hem.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Lektionsplanering.
59. När var du senast i kyrkan? Ellies dop. Not a big fan of the whole church thing...
60. Är du lycklig? Ja, jag är ju av den gamla skolan. Man ska inte klaga så mycket. Det kunde varit värre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0