Mitt liv i bilder

Jag skulle vilja ha nåt roligt att skriva. Nåt i stil med min vanliga Monty Python-inspirerade humor, men humöret infinner sig inte. När inspirationen faller på har jag aldrig datorn nära, surt nog. Det senaste spännande som hände var valborgsmässoafton. Firades traditionsenligt på Näset med grillning och gott sällskap. Mycket klokt kom vi fram till, precis som vanligt. Simon är snuskig, jag och John är smarta på helt onödiga områden, Marie döljer smått morbida barndomsintressen, Dampen tycker om rödvin som smakar skosula och män i femtioårsåldern är mentalt väldigt kompatibla med treåringar. Och det finns ingenting som heter "Gräsöl".

Efter ett litet intermezzo gällande en Festis surar Mayhem

på gräset medan Vincent stoppar huvudet i sandlådan.

 

Efter intensiv övertalning tog badkrukan sig ett dopp.

Öl, öl, cider, festis. Här är vi generationsöverskridande.

 

Glada, salongsberusade människor.

 

Så här bitter blir man när man måste lämna walk-over

på grund av en pizza. (Vafan hände med Lunarbilden?)

 


I dag har jag och Dampen roat oss med att förbereda inför treårskalas på lördag. En tigertårta var beställd, så en tigertårta bakades. Den är nu nedfryst i delar i väntan på att fyllas med något smarrigt. Riktigt vad har jag inte lyckats bestämma än. Det får ni se om ni kommer och smakar på lördag.



Täti fick ta en paus och agera kudde en liten stund.
Här syns i alla fall vem som är bajsbyxans storebror.

Glöm nu inte lördagen. Om du läser och tror att du kanske inte ska komma för att du inte känner dig välkommen så har du fel. The more the merrier, eller "finns det hjärterum så finns det stjärterum" som min alldelels för glappkäftade mor en gång konstaterade i nationellt TV-sänd lördagsunderhållning.

 



Kommentarer
Postat av: Marie

Jag hade glömt bort Simons walk-over tills i förrgår då jag blev påmind om den. Jag undrar fortfarande vad jag vann för jag har då än inte sett skymten av något pris.

2011-05-06 @ 06:28:51
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0