En gräsänkas bekännelser

Har varit ensam hemma sen fredag eftermiddag och måste erkänna att det är både skönt och konstigt. Blir tydligen totalt förslappad när jag är ensam. Igår var en hektisk dag med dop, fika och middag innan jag hamnade i säng runt elva. Kunde dock inte somna förrän kring två-tretiden då jag hade sjukt ont i huvudet. Fine att vakna med huvudvärk ibland, vilket ofta händer när jag sover hårt men att gå en hel dag och ha roligt och sen få ont i huvudet när man lägger sig i sängen? Nej tack...

Idag är jag ett offer för min egen fåfänga. Tillbringade halva fredagen på IKEA iklädd stövlar med klack och större delen av dagen igår med stövlar med klack. Mina benhinnor och vader tackar mig för det idag genom att välsigna mig med en lätt stel och stapplande gång. Ajajajajaj.

Så tillbaka till förslappandet...Jag hade tänkt göra massor idag, typ städa, tvätta, sy gardiner. Vad har jag gjort? Hamnat i soffan där jag helt apatiskt tittat på TV. Man vet att det är illa när man plötsligt inser att man legat och tittat på tvins homeshopping i över en timme. Illa. Som tur var kom Petra och räddade mig genom att tvinga till sig lite kaffe. Hon lämnade dessutom vaggan så nu måste jag ut till byn och gräva igenom alla Harrys bebisgrejer för att se vad som behövs införskaffas.

Nu dags för en liten kvällsfika innan modern kommer förbi en sväng innan jobbet. Sen ut med hunden och pissågåligg. Ska ju faktiskt jobba hela dagen imorrn. Hoppas bara det blir fler dagar den här månaden, det skulle inte kontot tacka nej till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0