Work-out

Status för de två barnen 110429:
Tove: 4920 g, 58,5 cm. Huvudomfång 39 cm. Ett kilo mindre än Harry när han var lika gammal men 1 ½ cm längre. Det sistnämnda är jag faktiskt imponerad över. Jag hade väntat mig att hon skulle vara tyngre. Det känns som om jag ammar en korsning mellan en elefantunge och en ål om dagarna. Ja, hon verkar ha ärvt sin brors smått spastiska drag. Hon är inte riktigt lika illa som mr. bläckfisk var, men hon är mycket mer okoncentrerad. Hon har inte tid att ligga lugnt och äta när det händer spännande saker runtomkring. Då måste hon bara släppa taget och kolla vad som händer ungefär sjutusen gånger per amning. Smått irriterande.

Harry: Vansinnigt mycket tre år med alldeles för mycket ADHD-tendenser. Ungen kan inte koncentrera sig för fem öre och far runt som en nackad höna på speed hela dagarna. Idag har trotsen verkligen testat mitt tålamod. Allt har bara varit extremt tvärtemot hela dagen. Oh joy!

Har börjat hårdträna nacken på lilla fröken också. Jag vill inte ha en till snedskalle i familjen. Harry var fascist, han vred alltid sitt huvud åt höger (jag vill skriva vänster, men det är ju faktiskt HANS höger). Tove däremot är kommunist. Och ändå är det Harry som har en snutte som heter Lenin, månne ett undermedvetet drag för att kompensera hans läggning i övrigt.

Hon är dock alldeles för lat för att orka bry sig i mina tappra försök att bygga upp hennes muskulatur. Hon lägger bara huvudet åt vänster (surprise, surprise) och börjar suga på handen istället. Det finns inte nog mycket spännande att titta på för att hon ska idas lyfta på huvudet. (Läs: det finns inga pojkar att titta på). Markus gillade hon att titta på och i tisdags när hon halvlåg på Dampens bröst lyfte hon minsann huvudet och tittade på Daaaaniii. Jag vet inte vad den där blondinen har gjort med mina ungar, men båda två verkar gilla honom. Den äldre kysser i princip marken han går på...Dampen påstår att han hypnotiserat honom med sina vackra blå, men jag tror han bara har mutat honom med godis.


Hamsteransiktet


Varför lyfta när man kan ligga?


Harry ville också träna. Fast mest på hur man klänger på soffan
på mest komplicerat sätt...


Det har varit vår i typ två veckor och ungen är redan solbrun.
Varför har inte jag den hyn?


Efter ett tag kom han dock på att han
också skulle träna nacken...


Det tar faktiskt emot nåt j***ligt att sätta på henne
rosa byxor. Men vi kör iaf rock'n'roll-body.



Arbetsterapeuten var förbi idag och levererade Harrys nya bolltäcke. Han ska använda det i fyra veckor och sen ska vi se hur det gått. Vi ska skriva sovdagbok under tiden för att se om det fungerar, ska bli väldigt intressant. Måste säga att det inte alls var vad jag hade väntat mig. Kändes jättehårt och obehagligt, ett täcke fyllt med plastbollar istället för dun. Först tyckte Mayhem att det var mysigt, men när han skulle lägga sig kom han plötsligt på att det gjorde ont, svammelunge. Jag la en filt under och sen täcket ovanpå och då klagade han inte längre. Jag gick in till honom cirkus en kvart efter nattningen och då sov han. Han hade sparkat av sig täcket, vet inte om han gjorde det innan han somnade eller efter. Jag bäddade i alla fall om honom igen så vi får se hur han sover resten av natten.

Nätterna har varit lite oroliga senaste veckorna. Han har kommit in till oss och velat leka, och klivit upp och lekt i sitt rum. Man vet ju aldrig med honom, men jag är rätt säker på att han gjort det i sömnen. Jag har sen länge lärt mig känna igen den väldigt specifika gråten som kommer när man pratar med honom när han går i sömnen och man råkar väcka honom. Sen så somnar han om innan man ens hunnit få tillbaka honom till sängen. Ska väl inte säga sånt, men det är svårt att hålla sig för skratt när en snarkande treåring kommer ut ur rummet och ser helt vaken ut..

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag har hört bra om bolltäcken, hoppas det funkar. :)

2011-04-30 @ 08:18:51
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0