Den som sa det...

Vem fan har fisit? Det luktar inte hundprutt, inte bebisprutt och M sr är inte ens hemma. Jag sitter själv i vardagsrummet med skrutt bredvid mig och puckot på golvet, och är således rätt säker på att det inte jag som lider av gaser.


De två åtalade...









Det ligger ett måttband på golvet som Mayhem hittade idag. Han kom in i vardagsrummet och sa att han ville mäta mig. Eftersom han har lite problem med vokalerna och dessutom har lagt till sig en finsk brytning (han umgås för mycket med sin far...) så lät det som han sa att han ville "mördta mig"...Enkelt talfel eller är det så att han kan läsa mina tankar när jag i mitt stilla sinne undrar om man får strypa sin treåring bara litegrann och därför tänker hinna före mig och strypa mig med måttbandet istället?

Jag har promenerat så mycket senaste dagarna att jag suttit apatisk i soffan större delen av eftermiddagen och tyckt synd om mina benhinnor medan Mayhem sprungit ut och in ur sitt rum och frågat mig vilken form de diverse grejer han tagit med sig ut ur rummet har (han har dille på former, bokstäver och siffror just nu, men det verkar inte gå in att "A" är en bokstav, inte en siffra.)

Vilken form har en plastdinosaurie egentligen? När jag säger att den inte har någon form får jag till svar att den är trekantig. Jag som går runt och säger till folk att jag har en smart treåring...

För övrigt skulle jag vilja ta ett allvarligt snack med den person som först började sprida ryktet om att bebispojkar kräks mer än bebisflickor. Jag har ett levande motbevis bredvid mig i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0