It's alive! or is it?

Ja bloggen alltså. Jag vet inte riktigt om den är död eller levande. Den har befunnit sig i limbo under en alldeles för lång tid nu, alldeles för lång tid för att jag i detalj ska orka gå in på allt som har hänt sen sist.

Lillasyster lever och frodas. Det är disco varje dag i magen, precis som med storebror. Hon är dock mer väluppfostrad och sover på nätterna när den ömma modern sover. Harry står fast vid att hon ska heta Ulf. Finnen och jag håller inte riktigt med, hans andra förslag "tjej" ratar vi faktiskt också.

Mayhem är för övrigt heltidsbarn på förskolan numer. Först in, sist ut och lika glad för det är han ändå. Jag är dock lite förvånad över att han är ensam kvar på förskolan klockan 16. Är jag och finnen plötsligt de enda heltidsarbetande föräldrarna i området? Inte för att jag blir stressad över det, jag kan inte riktigt bli småbarnsfamiljmedheltidsjobb-stressad. Jag vet inte hur man gör. Jag var ner till Fisken en sväng i helgen och umgicks på extremt icke-intelligent nivå, precis som vanligt när vi träffas. Vi diskuterade just detta småarnsfamiljstressande. Hur alla skriker efter mer tid och har panik över att inte hinna med sina barn. Jag jobbar heltid och har barn, jag är inte ett dugg stressad. Det är så mitt liv ser ut, take it or leave it.

På tal om heltid ska nu min fårskock undervisas. Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0