Vad är jag rädd för just nu?

Jag är inte rädd för att dö i någon terrorattack. Har ni grävt lite djupare i vad Sveriges första självmordsbombare pysslade med? Nej, det gjorde nog inte han heller med tanke på hur det gick. Han slår en inte som världens mest intelligenta person i alla fall.

Nej, jag är rädd för att alla främlingsfientliga puckon i vårt avlånga land nu plötsligt ska få för sig att det är legitimt att ge sig på var och varannan muslim som man råkar stöta ihop med på stan. För det vet vi ju att generaliseringar är varje intelligent människas bästa ursäkt.

Sitt inte där och tyck att kristna är så perfekta och snuttigulliga. Har ni LÄST Bibeln nån gång? Hej hopp vad det sprutar död och elände till höger och vänster. Gud gillade inte egyptierna. Fine, men känns det inte lite taskigt att skicka sju plågor över dem, varav en var att ta kål på varje förstfödd son? Not nice. Nejmenojdå, jag gillar inte riktigt hur det blev allt det här med människorna. Jag skickar en syndaflod över dem och tar kål på typ...alla. Utom en gammal skäggig gubbe och hans posse. Jag skulle kunna rabbla hur länge som helst om det här men jag har en enorm mage som är lagomt mycket i vägen när jag ska sitta och skriva...

Kasta inte sten i glashus...

Kommentarer
Postat av: chGrinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

2010-12-17 @ 20:29:04
URL: http://www.grinders.se
Postat av: Malin

Ja, det ska bli kul att gå den där utbildningen. Jag tror det är precis vad vi behöver. =)



Vad är det Harry kan som inte andra 2,5 åringar kan? Att han gick å slog på tvn och hämtade yoghurt själv var ju väldigt imponerande. =) Jakob är ju lite åt andra hållet. Han är mer bebis än andra treåringar. Vägrar klä sig själv, mm.



Samtidigt är han ju väldigt smart på andra saker. Han ser lätt mönster å parar ihop saker på olika sätt. Typ djuren ställer han ofta i storleksorning eller kattdjur för sig och sånna grupperingar. Sen är han ju väldigt klipsk, det går inte att lura den grabben! ;)

2011-01-04 @ 22:47:24
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Nåå så söt, värsta storkillen ju. =)) Han kan få smitta av sig lite på Jakob. =))

2011-01-05 @ 08:28:56
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0