Är du bajsnödig?

Har tänkt en del på det här med att vara så krystad, svår och emo som möjligt. Vad är det som är så jävla kul med det egentligen? Jag tänker inte kasta sten i kristallvaser, jag erkänner ödmjukast att jag själv var sån en gång i tiden. Någonstans mellan gymnasiet och vuxenlivet. Jag insåg dock ganska snart att det var rätt självuttömmande att hela tiden försöka formulera sig så Kafkainspirerat som möjligt och alltid gå runt och få folk att tro att du uppenbarligen inte gjorde annat än att sitta i din källarhålla och traggla Camus, Dostojevskij och Ranelid dagarna i ända.

Det är sjukt mycket roligare att tillhöra den mer tankspridda skaran människor på jorden. De där som kan promenera hela vägen till jobbet, ha två lektioner och äta lunch innan de inser att knölen de har på benet inte är begynnande melanom utan gårdagens skitiga strumpa som glömts kvar i långkalsongen. Vara en sån som måste ringa till jouren på kvällen och förklara att man blivit attackerad och halvt förblindad av ett duschdraperi (cudos, Dampen...). Jag tycker om att vara personen som måste påminnas femtitvå gånger att ta med nycklarna men som ändå, efter en kilometers promenad inser att nycklarna fortfarande hänger på kroken i hallen.

All denna tankspriddhet måste ju innebära att det är febril aktivitet i min hjärna hela tiden, därav min oförmåga till organisation och närminne. Att man överhuvudtaget har tid att sitta och fundera fram krystade formuleringar att slänga ur sig när folk försöker konversera med en säger i min mening mer om hur lite de har att tänka på i övrigt.

Ibland kan jag slänga ur mig riktigt kluriga fraser och haranger. Andra gånger är det mer typ "öh, öh, öh, ha den äran!" Men jag är lika kul för det. Kanske till och med lite roligare.

Jag kan mycket om litteratur och språk, men jag kan långt ifrån allt, även om jag råkar vara språklärare. Men jag är lika bra för det, kanske till och med lite bättre.

Kommentarer
Postat av: Malin Karlsson

Faktiskt så är jag nog lite bajsnödig. Tackar som frågar! ;)

2010-04-13 @ 12:13:25
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, fast då ordnar ni ju inte med barnvakt enbart för att fara ut och festa.. Det är det jag syftar på i mitt inlägg :)



Allt bra med er?

2010-04-19 @ 13:13:31
URL: http://dolphin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0