Planerar arslet av mig

Som ni kanske har märkt så har den här bloggen varit död ett tag, vilket jag skyller på mitt nya jobb. Helt plötsligt fick jag tre klasser att fixa terminsplanering, kriterier och annat skoltjafs till så jag har haft händerna fulla. Att jag dessutom delar arbetsrum med asociala, allmänt suspekta ellärare och inte har nån dator på jobbet gör ju inte saken enklare precis. Men mitt jobb är king, mina elever är ascoola "Men Cilla, vad är pepparrot då?" (You had to be there to understand...) och livet är allmänt fantastiskt just nu. Det var inte riktigt samma aha-upplevelse som jag trodde det skulle vara att börja jobba, men det skyller jag (tackar jag?) Gunéll för. Min mentor, min slavdrivare, min fantastiska f.d handledare.

Jag bjuder på en bild på monstret som plåster på såren istället...Det blir inte fler eftersom Dampen har den externa driven med alla bilder på hemma hos sig. Men jag laddar upp en video också. Jag har just lagt upp den på youtube dock så det kan ta en stund innan ni kan titta på den.

Monstret och hans extramamma


Kommentarer
Postat av: Julia

Vad stor Harry ser ut att ha blivit sen sist.



Huvudsaken är ju vad eleverna tycker :-) Men det är klart att det blir ju roligare om man trivs bland de andra lärarna också..

2009-02-01 @ 22:10:33
URL: http://holio.blogg.se/
Postat av: Linnea

Va kul att du trivs på jobbet! Jag har just skickat in min ansökan till kommunen för sommarjobb. Hoppas att jag får ett jobb! :)



Vi måste ju försöka ta en pulka-promenad nån dag, när det är lite varmare kanske.. I veckan har jag fullt upp, ska hem till Ske-å på onsdag. Det är begravning på torsdag (igen) :(



Men nästa vecka kanske? Du får gärna höra av dig när du vill följa med ut. :)

2009-02-02 @ 09:42:56
URL: http://babykvarnstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0