Skolflicka och snorunge

Då var man student igen! Grymt skönt att få komma iväg och göra nåt annat än bara vara mamma. Haft föreläsning och seminarium hela långa dan idag och det var såååå kul! Fördelen med att plugga på distans är att ens kurskamrater är lite äldre och ofta har yrkesaktiv bakgrund vilket är en utmärkt grund för givande diskussioner. Känner mig helpeppad att skriva ex-arbete nu också. Har dock tänkt byta ämne. Jag har två förslag, hjälp mig välja! Antingen skriver jag om kvalitetssäkring i skolan överlag (hur säkerställer man att elever i olika delar av landet/  olika skolor får samma utbildning) eller så skriver jag om kvalitet och bedömning i den gymnasiala friskolan...Är friskolorna mer liberala i sin bedömning eftersom de måste locka elever och har ett vinstintresse? Båda ämnena är superintressanta så jag vet inte vad jag ska välja!

Skruttungen är numer snorungen. Han har nog åkt på en liten höstförkylning misstänker jag. Ingen nämnvärd feber men snorar som sjutton, är alldeles rosig om kinderna och blank i ögonen...Som tur är har han inte blivit täppt i näsan än och han har  bara lite hosta. Än är han vid gott mod och inte så farligt gnällig så vi får se hur det utvecklar sig. Men han har ändå klarat sig 4½ månad utan att bli sjuk så det är ju strongt av honom.

Jani for till Helsingfors igår för att ordna bodelningen efter sin mamma så Dampen har flyttat in tillfälligt för att kunna vara barnvakt nu när jag har skola i två dagar. Mest troligt något av en chock för fröken "sova-halva-dagen" att vara tvungen att kliva upp halv åtta på morgonen =). Så idag har de varit på stan, fikat med Julia och Emilia, shoppat lite och hunnit hälsa på House of Pain. Punkis dyker alltid ner i barnvagnen så fort hon träffar Harry ju! Tonni föreslog senast vi var där att vi skulle pierca honom, aldrig för tidigt att börja med sånt!

Har sjukt ont i huvudet nu, väntar på att snälla lillasysters goa middag ska bli klar, sen ska vi snacka skit och planera helgen!

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad coolt med länken till mig :-)

(jag är väldigt oteknisk så jag imponeras lätt)

Z skötte sig utmärkt som barnvakt idag :-)

2008-09-17 @ 19:17:30
URL: http://holio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0