Hektisk vecka...

Förra veckan var helt sjukt stressig. Eller ja, egentligen var det en helt vanlig vardagsvecka, men min stackars amningshjärna hängde ändå inte riktigt med. Hann söka jobb med allt vad det innebär (Ringa facket, kolla referenser, skriva ansökningar, fixa betyg...), fixa så att jag kan läsa klart sista terminen, storhandla som en gris (NIO påsar mat fick vi med oss hem), luncha med brudarna, gå på bröllop och laga mat med Björn & Linnea...

Ja, jag sökte jobbet, men jag tror inte att jag fått det eftersom jag fortfarande inte fått veta nåt och det enligt rektorn på skolan var bråttom, bråttom att få in ansökningen så hon kunde anställa nån. Men det gör väl egentligen inget, jag kommer väl ha nog fullt upp med att läsa klart sista terminen nu. Jag har ju lyckats bli registrerad, men det är totalt kaos på universitetet, så jag får ingen kursinfo förrän tidigast på fredag då den berörde läraren kommer tillbaka...Suuuuck. Tur att det är på distans så att jag inte missar så mycket.

Det var ju äntligen dags för det omtalade bröllopet också. Harry fick vara med i kyrkan, med slips och allt, men när det var dags för middag fick han åka hem och vara med mormor o morfar istället. Åt sjukt god mat och hade det trevligt iaf. Kändes rätt najs att få klä upp sig och känna sig riktigt snygg för en gångs skull. Lyckades ju tillomed lura på finnen en kavaj...


Se så fina man kan vara. Herregud ändå...


Hela fina familjen Aheinen!

På söndagen var jag paltinstruktör och visade Björn & Linnea hur man gör riktig palt. Måste säga att det nog var den bästa palten jag någonsin lyckats knöla ihop. Jag brukar alltid lyckas få den för hård (enligt mig själv), men den här gången var den helt perfekt. Finnen hade jobbat natt och skulle jobba ytterligare en så han låg hemma i sängen och försökte sova, men jag tror inte att det gick så bra. Medans föräldrarna pulade på i köket fick de små busungarna roa sig själva på filten...


De blivande backparet ligger och bondar på golvet

Björn passade även på att undervisa Harry i hockeytacklingens förfinade konst genom att använda leksakerna i Tims babygym som crash test dummies. Vi får väl se om några år om föreläsningen gav resultat...

Jag och Petra gjorde även ett tappert försök att grilla korv i helgen, men det gick som det brukar när vi försöker göra något halvt organiserat. Ingen ved och inga tändstickor, så vi fick snällt sitta nere vid älven och äta vår korv kall...Det hela slutade med att vi gick till Mjölkudden och fikade bullar och kaffe istället...Fika är iaf något som vi har full koll på hur man ska göra. Sen upptäckte Petra att alla små malar de haft i köket kom från en påse nötter i skafferiet, så hon blev hysterisk och slängde ut halva bohaget...Bläääää!

Nu ska jag roa mig med att vika det enorma berget med ren tvätt som ligger inne i Harrys rum innan hårmaskinen lyckas fälla hälften av sin päls på alltihop. Känns som om det enda vi gör är att dammsuga, men hundhåret tar visst aldrig slut...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gu va fina ni var där! =)) Å söt-Harry har blitt så stor! =)

2008-09-03 @ 21:22:39
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vad stilig Harry var i sin slips.. Han kanske blir en kontorsråtta som jämt har slips.. ;) Palten var verkligen sjukt god, så den lyckades du med.. Ses imorgon..

2008-09-03 @ 22:06:58
URL: http://babykvarnstrom.blogg.se/
Postat av: Marie

Värsta fina familjen. Så stiliga. :D

2008-09-04 @ 09:07:33
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Julia

superfin var du i håret :-)

2008-09-04 @ 14:30:56
URL: http://holio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0