Du vet, Paulus och så...

I helgen var det helgen med stort H! AmazonsysterLinda var här med sin alldeles egen finne och tillhörande hund och hälsade på. Alkohol, bastu och helvridna samtalsämnen som vanligt (dock inte så mycket alkohol för min del...). Saker som kom på tal under kvällen var den fantastiska dikten "Det växer könshår på mitt skrivbord" vilket fick Christan att fundera en extra gång vad han valt för galning samt Lindas smootha "Vi är en sekt som avlar ariska barn"-kommentar som släpptes en sen kväll i slottet då vi bjudit in en massa löst folk på tacofest och en förvirrad mamma med tillhörande son ramlade in i vårt kök och undrade om vi var ett dagis på dagarna...(Vi bodde i en källare med egen port varpå det satt en fantastiskt snygg skylt där det stod Slottet komponerad av undertecknad. Tydligen så betyder det att det är fritt fram för löst folk att bara klampa in...). Vi pratade om den gången då Linda målade ett mascarahjärta i Eriks brösthår, hur Tariq sög i sig en spindel med ett sugrör, vår besatthet av den danska serien Matador och det mystiska (ännu) oupplåsta skåpet i köket bakom bardisken...The good old days...Saknar Linda mest hela tiden och tycker hon jobbar alldeles för mycket eftersom hon aldrig har tid att hälsa på.

Imorrn är det läkarbesök för Mini-me och en heldag på stan, om finnen kommer ihåg att fråga så ska vi mest troligt käka middag med Linnea o Björn också, men man vet aldrig med hans närminne...Vi har varit på väg in till stan hela veckan, men imorrn måste vi verkligen ta oss i kragen och komma iväg så vi får allt vi ska göra gjort...

Jag hoppas fläskisken sover bättre inatt  än han gjorde natten till idag. Han vaknade redan halv tio första gången och sen en gång i timmen hela natten. Jag trodde jag skulle bli vansinnig. Varken nappen eller tissen dög så det var bara att härda ut tills han somnade om igen. Han har iaf inte vaknat än så vi får se hur det hela utvecklar sig. Jani ska hursomhelst ta honom inatt om han vaknar, som ett steg i avvänjningen från nattamningen. Han ligger ändå bara och snuttar när han ska äta och så somnar han vid bröstet så det känns rätt ovärt (haha, se där Linnea, lite västerbottniska!)

Har kommit igång rätt bra med smakisarna nu iaf. Vi har kört majs/potatis, palsternacka/potatis, blomkål/potatis och började med morot igår. Det sistnämnda är en klar succe, ihop med aprikos/päronpurén han får till efterrätt för att hålla igång magen.


Tänkte även bjuda på lite bilder så ni får nåt vackert att titta på...


När man blir less på att ligga på mage och leka kan man ju lägga sig ner och äta på filten istället...



Flörtar med Myran


Om jag inte lutar mig fram efter skeden kanske mamma tar maten...



Mat är mums!



Spelar XBox med pappa (notera att han har en egen kontroll...)



Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad stor Harry ser ut på bilderna.. Det ser ut som han har vuxit sen jag såg han sist.. (Det kan bero på att jag bara sett honom i vagnen sista gångerna.. :)



Du ska se Cilla att jag kommer att få dig att bara prata västerbottninska tillslut! :-D



Det ska bli spännande att smaka den berömda makaronilådan ikväll.. Ses!

2008-09-11 @ 09:42:00
URL: http://babykvarnstrom.blogg.se/
Postat av: Doooris

Min lilla pärla =) han är såå söt, börjar likna dig mer och mer nu faktiskt. Ses imorgon!!

2008-09-11 @ 22:29:34
URL: http://confessionsofaconfusedmind.blogg.se/
Postat av: Doooris

Min lilla pärla =) han är såå söt, börjar likna dig mer och mer nu faktiskt. Ses imorgon!!

2008-09-11 @ 22:30:03
URL: http://confessionsofaconfusedmind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0