We're outta here!

Igår var vi till Sunderbyn och BBVH för den sista kontrollen och för att bli utskrivna. Lillklumpen var alldeles normal och fick högsta betyg på alla tester. När de skulle ta PKU-provet sög han i sig sockervattnet som en liten dammsugare och låg sen där helt utslagen när barnmorskan satte nålen i handen. Han skrek i ungefär två sekunder innan han insåg att det inte var värt det. Så nu är vi officiellt utskrivna och ensamma ute i stora, läskiga världen!

Petra och Örjan var förbi igår med en stor papperspåse full med kläder som Oliver hade när han var liten, så nu har Harry ett överflöd av bodies, pyjamasar, strumpor och mössor. Det sistnämnda är extra uppskattat eftersom hans huvud varit för stort för nyföddstorlekar ända sen han föddes...Så det svärmor sa till mig första gången jag träffade henne stämde ändå..."Du vet, Meskanen-barn har alltid stora huvuden när de föds...". Tack, jag har förstått det nu...

image6

Tur att man har stora kompisar som Oliver som kan låna ut kläder!



Jag har även fått återupptäcka min stora passion för brieost nu när graviditeten äntligen är över! Igår när vi varit i Sunderbyn tog vi en tur till Storheden och handlade, jag fick då Jani att uppfylla sitt löfte om att köpa en stor ost till mig eftersom jag klämt ut en son åt honom! Sen avnjöt jag rostade mackor med groteska mängder brie hela kvällen, och det bästa av allt är att Harrys mage till och med blev BÄTTRE efter det, han har inte haft nån magknip alls sen igårkväll. Nu kommer det av sig själv istället, han lyckades till och med sprutlackera både pappa och väggarna i badrummet i en charmerande, senapsgul färg igår när han låg på skötbordet...



Vi funderar på att ta premiärtur med barnvagnen idag också. Vi har fegat lite senaste dagarna eftersom det varit så tråkigt väder men igår kväll insåg vi att vi kommer vara tvugna att gå ut i vinter också, när det är betydligt mycket kallare...Dessutom har väl frisk luft aldrig dödat någon. Eller? För övrigt så funkade vår plan om att spela Pink Floyd för honom i magen. Numer somnar han omgående i vagnen så fort han hör Shine On You Crazy Diamond. Jag inbillade mig även att han rörde händerna i takt med musiken på TV i morse, så vi får se vilken bana han väljer, ska det bli trummor eller gitarr som pappa eller piano som mamma? (De långa pianofingrarna är ju det enda han verkar ha ärvt av mig hittills iaf...)

image9


Men nu är lilltjockisen hungrig så det är bara till att plocka fram juvret! På återseende!


Kommentarer
Postat av: Karro

Haha, du får det att låta som att du är en ko och nyss har kalvat! :D

Fan vad goa mackor, man blir inte aaaaalls sugen så hår på kvällskvisten! :p

2008-05-14 @ 23:44:54
URL: http://kaR0lin3.blogg.se
Postat av: Cilla

Ja, man känner ju sig som en mjölkmaskin ibland :-)

2008-05-15 @ 09:22:10
URL: http://vitunhurri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0