Den fyrarmade bläckfisken

Är det någon som vet hur det är meningen att man ska kunna amma en fyrarmad bläckfisk? Det här med att ligga still och äta har det lilla monstret ju gett upp för längesen och ägnar sig nu åt någon slags torrsim/spasmiska muskelövningar så fort det vankas mat. Att han sen inte ens är två månader och väger inte långt från 6 kg gör det ju inte lättare. Han är yngst i gänget (bortsett från Oscar då, men han är ju mycket äldre) men väger ändå typ mest. Tjockis...

Jag vet att det är ungefär sjuhundra år sen jag uppdaterade sist och de flesta har väl gett upp på den här bloggen, men de korta stunder jag har då det inte sitter en finsk liten klump klistrad vid min kropp så försöker jag sova och göra annat som behövs för att kunna överleva....Att äta börjar jag snart ge upp på eftersom Harry verkar ha nån slags magisk klocka i sig som väcker honom eller ger honom ett akut mammabehov så fort jag sätter mig ner med en mattallrik. Jag kommer inte ens ihåg sist jag drack en VARM kopp kaffe...Men det går inte att bli arg på honom när han putar med underläppen och kör ner ögonbrynen nånstans vid kinderna och ser allmänt förbannad ut. Uppmärksamhet! NU! Han har dock börjat le en massa numer och tycker att taklampor är ungefär det mest fantastiska Gud någonsin skapat. Dom och Bamseaffischen. Mamma och pappa är ganska bra, men taklampor och Bamseaffischen ligger nog ändå på en klar delad förstaplats...





Resan till och från Helsingfors gick som en dröm. Det tog honom ungefär två minuter från att vi klivit på tåget båda gångerna innan han somnade som en stock och sov i princip hela natten. Vi behöver en tågvagn i miniatyr i sovrummet...Men jag ska väl vara glad att han har gett upp "Mamma-nu-är-klockan-fyra-nu-har-du-sovit-klart"-taktiken och numer kan drista sig till att sova ända till åtta på en bra dag.



Vi har nu fått det bekräftat att han är en Meskanen. Enligt farmor är han en exakt kopia av Jani när han var liten och det fanns en del bilder av kusin Jere hemma hos Mira som lika gärna kunde ha varit bilder av Harry. Scary...


Kusinerna bekantar sig

Jag borde lägga upp mer bilder, men allt från kameran är gigantiskt stort så det måste fixas först och gissa hur mycket tid jag har över till sånt. Nej, just det....


Kommentarer
Postat av: Marie

Äntligen en uppdatering om lilla Harry! Lilla, stora, tjockis Harry ;)

2008-06-27 @ 09:50:05
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0