Vatten, vatten, bara vanligt vatten...

...men det är lika irriterande för det. Det regnade igår och det har regnat idag. Eller det är mer som om nån där uppe är inkontintent och måste springa och kissa hela tiden. Det kommer ganska mycket när man väl är på toa, men sen småskvätter det som mittemellan, eller ja...det var väl en sjukt dålig liknelse egentligen.

Idag har vi (mest Jani) varit duktiga och städat. Och när vi säger "städa" nuförtiden betyder det diska, köra lite snabbt med dammsugarn där det ser mest äckligt ut och svabba de värsta fläckarna. Nåt mer är som svårt att hinna med när det är någon, nämner inga namn, som tycker att allt ljus ska vara på honom 24/7. Denne någon fick i alla fulla fall sin nya kudde på posten idag. Måste säga att jag är impregnerad över hur fort det gick. Jag beställde den i fredags och idag knackade postgubben på dörren eftersom det var lite svårt att knöla ner paketet i brevinkastet. Vi började hursomhelst prova den lite på en gång, Harry fick ligga i den på sin filt på golvet och han förstod först inte alls att det var meningen att han skulle lägga sig på sidan, vad är det för idiot som kommit på nåt sånt? så han la sig helt sonika på rygg i den där lilla glipan som blev mellan kilarna...

Pillows? We don't need no stinkin' pillows!

Men nu när han ligger och sover i sängen så verkar det funka. Jag var in för en halvtimme sen och stoppade in tutten i munnen på honom och då låg han på sidan, precis som det är meningen. Jag fick muta lite och lägga några roliga, färgglada mjukisdjur på sidan av sängen för att han skulle vrida huvudet åt rätt håll också och det verkar ha fått effekt. Vi får se om han behagar ligga kvar hela natten eller om han börjar tjorva efter att jag har ammat honom...

Det får bli en kort uppdatering idag eftersom jag känner att inspirationen tryter. Det är naturligtvis vädrets fel. Ingenting är någonsin mitt fel. Så det så!


Kommentarer
Postat av: Emelie

ja, otroligt roligt! inte blir det bättre för att man fortfarande typ sover när man ställer sig upp :) Sen är det ju inte lika smidigt att komma upp ur sängen hela tiden, har fått en del foglossning så måste hela tiden hålla ihop knäna om jag ska vända mig i sängen, man känner sig sååå smidig ju :P

2008-07-23 @ 11:39:34
URL: http://ourlittlefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0