En riktigt fyndig, somrig rubrik

Det blev sommar. Sen blev det konstigt och så blev det sommar igen. Vädret är schizofrent, igår var det sol och regn samtidigt. Det verkar som om någon inte riktigt kan bestämma sig för hur det ska vara. En sån här dag ska man inte sitta inne och blogga, man ska ligga på en strand nånstans och chilla i solen men sånt har jag inte tid med. Jag var iaf en sväng på stan idag och plågade mig själv med att titta på alla som fick äta glass. Jag längtar tills det är slutammat så jag kan svulla i allsköns sjuka mjölkprodukter bara för att jag kan.

Fast ibland undrar jag om Harrys allergi inte är lite pyskologisk (nej, jag skrev inte fel, det ska stå pyskologisk). Igår till exempel så käkade vi på Marco Polo och jag klämde en Fajitas som var supergod. När jag började äta upptäckte jag dock att det var nån vit dressing i som inte hade stått på menyn och jag gissar att den säkert var mjölkbaserad. Men jag var så hungrig att jag sket i det och åt ändå, villig att ta konsekvenserna. Men det blev inget magknip, det blev ingen reaktion alls, skitungen var precis som vanligt så jag undrar jag...Kanske han bara kör med magknipsknepet när han tycker att han behöver mer uppmärksamhet och lite massage? (Jag tror han gjorde likadant med hickan när han var nyfödd eftersom han visste att han fick suga tisse då jag inte orkade lyssna på honom...)

När vi ändå diskuterar det här med mat så kan jag mycket nöjt förkunna att Harry med glädje äter ur nappflaska! Jag köpte hem en pump igår och hade ställt in mig på världskrig när jag skulle ge honom mjölk ur flaska, har ju fått höra från både höger och vänster att det är så bökigt att få dem att ta flaskan. Ha ha säger jag åt det! Jag satte flaskan i munnen på honom och han slukade allt! Sen när det var slut tittade han på mig som om jag var dum i huvudet (jag hade bara pumpat ut lite eftersom jag trodde han skulle vägra äta...) "Vafan...Det tog ju slut morsan!" Så det var bara till att plocka fram juvret ändå så att han fick äta sig mätt...

Stora killen som bara växer och växer. Var ska detta sluta?


Vi var en sväng till Örarna i tisdags för att snylta middag som vanligt och eftersom det var så varmt och soligt tänkte vi låta Harry prova den lilla babypoolen jag och mamma köpt åt honom på ICA Maxi. Det gick ju jättebra...Förutom att han var för stor för den. Precis som han numer är för stor för IKEA-badbaljan. Han tyckte iaf att det var skönt att sitta där i poolen och plaska lite, så skönt att han passade på att kissa lite när han ändå var omgiven av vatten...

Nej, vår son har inte en vit blobb istället för könsorgan, tänkte bara censurera lite. Vet ju aldrig vem som läser...

För er som blir oroliga kan jag ju tillägga att Harry INTE har en vit blobb istället för könsorgan, jag tänkte bara vara lite petig och censurera lite. Man vet ju aldrig vem som läser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0