Det bor en gubbe i en stubbe

Var på stan igår med mr. Bebis. Skulle gå på banken men kunde inte låta bli att ramla in på Doffi och handla lite på rean också. Har försökt hitta en snajsig bröllopssvid åt Harry men har inte lyckats, igår lyckades jag i alla fulla fall få tag i en outfit som kan tänkas passa på ett augustibröllop, och eftersom det var rea behövde jag bara punga ut 200 spänn för hela kalaset! Billigt är bra...


Värsta värsta alltså....

Det fina i kråksången är att om det blir lite kallt ute kan man alltid ha en vit, långärmad body under och det blir lika snyggt ändå! Nu är det bara jag som behöver nåt att ha på mig också. Nån föreslog klänning och jag rös vid tanken...Moi i en klänning, me not think so...Får nog gå och gräva lite i Dampens garderob, även om det är föga sannolikt att jag hittar nåt jag kan ha nu med mina bröstmjölksboobies.

Stadsturen började bra igår, varmt väder och strålande sol men sen vände det på en femöring, började ösregna och åska så vi fick ta bussen hem till Dampen och hänga där ett tag. Och nu kommer det bästa av allt...Harry har slutat reagera på mjölk! Vilket ju innebär att jag kan äta och fika vad jag vill utan att få dåligt samvete. Eller jag tror det iaf, jag har ätit mjölk i flera dagar nu och han har dessutom fått vanlig, mjölkbaserad ersättning på kvällarna utan att få ont så jag hoppas att det håller i sig. Hans bajs är lite annorlunda (småbarnsmammavarning, jag vet...), men annars verkar han må fina fisken.

Ja, det jag ville komma till var att jag var förbi Konsum innan jag gick til Dampen och köpte en sån där Bananstubbe som var nedsatt till halva priset så vi kunde fika lite (mest bara för att jag får göra det nu...) och det var så gott så gott!

I morse var mamsen förbi och hälsade på en sväng så vi tiggde snålskjuts till ICA Maxi med henne för att handla lite, bland annat blöjor eftersom mr. Bebis numer bajsar en gång om dagen istället för en gång i veckan så blöjkonsumtionen har ökat en aning. När jag skulle klä på honom för att åka iväg fick jag för mig att prova kepsen som jag köpte åt honom för hundra år sen. Trodde inte alls att den skulle passa, men tji fick jag! Den sitter inte som en smäck än, men den sitter iaf!

Original cool little dude

Jag har inte hunnit photoshoppa till bilden riktigt än så han ser ut som en liten minidemon med sina röda ögon, men jag hoppas ni har överseende. Ett tillägg i kläddiskussionen är att Harry numer har börjat använda strl 68 lite smått, så det är bara att plocka fram dom kläderna (har köpt huuuur mycket som helst så det går nog ingen nöd på pojken.)

Nu kliar det i kaffemagen på mig, jag kan ju ha vanlig mjölk i nu! Woho! Får se om jag hinner skriva nåt mer senare idag, har verkligen fastnat för hela den här bloggrejen nu!

Kommentarer
Postat av: Marie

Kul att du fastnat för bloggandet nu! Välkommen till gänget ;)



Ja då ser vi vilken dag som passar bäst, emn på sönda är ju John ledig så det är ju rätt bra.



Jag tar gärna lite hjälp med bloggen, kanske ska vänta till jag har någon bebisbild att lägga dit också så folk inte tror jag är dum i huvudet och bara har bilder på min hund i min bebis/hund blogg. Haha. :)

2008-08-08 @ 14:53:39
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: anna

Hej, från familjeliv.

Kikar in och läser.



=)

2008-08-08 @ 15:20:55
URL: http://www.blaoga.blogspot.com
Postat av: Marie

Ja, jag ska nog göra det. Jag har kort på nästan alla butiker i stan, men inte på Lindex av någon konstig anledning. Måste fixa det snarast! :) Du, vi lär ju matcha så de alltid har samma kläder när de ska umgås, haha ;)



Ja, det hade varit skoj! Ja, kan hon så borde ju jag också kunna ;) Måste bara klämma ut ungen först!

2008-08-08 @ 15:31:52
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad kul att läsa om hur det går för er däruppe. Tänkte komma upp en sväng någon gång i början av nästa år och hälsa på er alla :) jag har ju träffat både dina föräldrar och din syster för inte sååå länge sen men det är ju X antal år sen man såg dig så skulle vara kul att ses då!

Vi har köpt vagn idag iaf :)

Hittade en jättefin begagnad så känner mig jättenöjd!

Kram på er

2008-08-08 @ 15:37:04
URL: http://ourlittlefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0