Jag hatar rubriker

Jag orkar inte försöka komma på nån f yndig rubrik, hoppas att ni är ödmjuka och läser ändå. Har inte häntså mycket spännande senaste tiden. Harry håller på att bli värsta fashionistan, vi har varit på stan flera dagar den här veckan och strosat i affärer. Igår fick han följa med mig på slutrean och prova byxor, det var fantastiskt roligt att ligga i vagnen och skratta åt mig när jag suckade över mina jävla post-förlossningshöfter...Min kropp har ändå återhämtat sig relativt bra, men höfterna är ju helt sjuka, inte ett enda par byxor hittade jag. Ett par satt assnyggt, men jag fick naturligtvis inte igen knappen eftersom mina bredhöfter var i vägen. Jag har ju löst bröllopsoutfiten till Harry, och 1/3 till Jani (han har iaf några nya skjortor att välja mellan) men jag står fortfarande handfallen.


Yasser Arafat-looken (finns det månne palestinasjalar i bebisstorlek?)

På tal om mina höfter så vill jag börja träna igen! Nu! Jag skulle sjukt gärna ta mig en joggingtur på kvällarna då Jani är hemma, men jag är konstant halvdöd efter 20.00 så det blir det ju inget av. Jag blir så lycklig ibland när jag spänner mina biceps och ser att litegrann i alla fall finns kvar, men dom är inte alls lika fina som förut. Mina biceps, min stolthet...My preccccioooussssss....Får glädja mig åt att det är någon typ av träning att kånka runt på mr. Bebis hela dagarna så jag är inte komplett förslöad. Fast jag vill ändå lyfta vikter igen och känna mig stor och stark, precis som förr i tiden. Det kommer ju aldrig bli som förr med tio timmar i gymet/ vecka men liiiiite kan man väl få svettas även fast man är småbarnsmamma.

Jag ljög förresten när jag sa att de inte hänt så mycket spännande. Harry gör allt intensivare försök till att vända sig från rygg till mage. Senast ikväll när John och Marie var här och fikade fick han nästan till det där på sin lekfilt. Axeln är fortfarande ivägen men han har kommit på nu att han måste slänga lite med benet för att få mer kraft till att rulla över helt. Handlar nog bara om dagar nu innan han vänder på riktigt. Det skulle innebära att han kan vända från mage till rygg och tillbaka igen...


Övar vändning i födelsedagskostymen

Kommentarer
Postat av: Pyttisens mamma

Vilken söt liten kille du har!

/Pyttisens mamma som kikar in från FL

2008-08-10 @ 22:00:15
URL: http://rasmusnoel.blogspot.com
Postat av: Danitra

Jo, om det nu inte vore så att han precis ätit...



Hmrmf!







Men sen diskade han upp efter sig så han blev förlåten!

2008-08-10 @ 22:05:28
URL: http://danitra.blogg.se/
Postat av: Lina

halkar in & säger Hej :) Hur gammal är ditt bustroll? nyfiken

2008-08-10 @ 23:37:12
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Jossie

Vilken liten goding till son! Kommer själv ihåg med klädpaniken efter att jag fött dottern. Bye bye till alla gamla jeans, kroppen fick ju helt andra former. Väntar nu barn nr 2 o denna gången blir det nog inga radikala skillnader...hoppas jag! Hittade hit via FL, rolig blogg!

2008-08-11 @ 00:09:56
URL: http://mrsjossie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0