Gnällskitskruttunge

Jag hade tydligen missat en grej i "The great plan of Harry". Mamma måste alltid vara inom två meters radie, helst två decimeter för att Hans Höghet ska vara nöjd. Han har gått från att vara okristligt pappig till att likna nåt slags otäckt gammalt tygplåster, ni vet, ett sånt där där klistret som kletar ihop och det är skitbökigt att få bort. Och det jobbiga är att det är i mig han sitter fast. Det verkar väl nu som om jag inte har en gnutta positiva känslor till övers för min son, men det är fel. Det börjar bara bli lite tjatigt att Niagarafallet ska sätta igång så fort jag går ut ur rummet och han måste lämnas ensam med The Evil Troll Also Known As Dad...Det har gått så långt att Jani börjar leta fel hos sig själv. Luktar jag illa? Är mina händer inte nog välmanikyrerade? Utstrålar jag någon slags ond energi? Varje gång Harry tvingas sitta längre än två minuter i Janis knä börjar han utföra någon slag sittande hoppsa-steg (om ni nu vet vad det är för nåt) för att komma så långt bort från sin ondskefulla far som möjligt. Som tur är så är ju Jani rutinerad och vet att man kan låta en liten skitunge skrika en stund utan att dom dör. För det hela handlar till syvende och sist bara om ren jävla finsk tjurighet, något som den underbara sonen har ärvt av sin far. "Får jag inte som jag vill så skriker jag tills nån ger upp och tillfredsställer mina behov." (Insåg när jag skrev dessa rader hur otäckt lika far och son verkligen är...)


Surbebis

Sen så skulle det lilla monstret behöva sova en längre stund på dan, vilket han ju inte gör. Att sova en endaste timme mellan klockan 07.30 och 18.00 är väl inte riktigt nog mycket för en tremånadersherre. Men att få Skandinaviens tjurigaste unge att sova när han inte alls tycker det är lämpligt är lättare sagt än gjort...Tips på när och hur man får ett skrutt att sova middag mottages med glädje. Han somnade å andra sidan kring sex ikväll och han har då inte vaknat än så vi får se hur länge han behagar hålla sig lugn där inne i sovrummet.

Just nu sitter Jonas och Jani i vardagsrummet, spelar XBox och dricker folköl och jag sitter här i dataskrubben och dreglar över min nya 500 GB externa hårddisk. Förstår ni hur kul man kan ha med en sån stor hårddisk? Det är ju nästan så att man får orgasm bara av att tänka på det...(Ja, jag är en tragisk, tragisk, TRAGISK liten människa). På tal om sånt, nån som vet nåt bra program för att göra snajsiga små filmer med? Typ Flashfilmer 2.0 eller VB? Jag har inte ägnat mig åt så mycket sånt sen gymnasiet så jag behöver uppdateras på den fronten. Har fått blodad tand när det gäller HTML-kodning igen nu när jag pysslat med bloggdesignen och insåg att det ju faktiskt bara handlar om just det...vanlig HTML-kod, och det har jag ju faktiskt hållt på med sen högstadiet. Jag är dock lite ringrostig så det tar ett tag att komma igen...

Nu började Stuntin' Like My Daddy spelas i Winamp och jag tänker genast på en skum liten lägenhet i Skellefteå. Tjo på er!

Kommentarer
Postat av: mika

valium borde lugna lilleman.

2008-08-14 @ 18:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0