För eget nöjes skull (hate me all you want)

Jag är en tjyyyyv, jag snodde den här listan från en annan blogg...

Senaste impulsköp:Tre chokladbitar för 10 kronor på ICA Maxi
Färg du hatar:
Alla färger har sin charm...
Nått som gör dej förbannad: Trångsynthet
Tidigaste barndomsminnet: Har nåt vagt minne av det roliga tygtältet som såg ut som ett hus som jag hade när jag var kring tre år.
Samlar på: Erfarenheter (KLYYYYYYSCHA!)
Underskattad grönsak: Broccoli.
Pryl du inte kan vara utan: Just nu, den externa hårddisken...
Tidningar du prenumererar på: Vi föräldrar.
Du gör med 100 upphittade kronor: Köper nåt flashigt.
Nån du saknar: Liiiiiiinda!!!!
När grät du senast: Nån vecka sen tror jag. (Amningshormoner)
Du tycker det är tantvarning/gubbvarning då: När man manglar sina lakan (vilket jag ALLTID gör).
När är du gammal: Ska jag vara värsta hurtkärringen som är ute och joggar och dricker grönt te för att rensa kroppen.
Svart eller vitt? Svart.
Mjukt eller hårt? Hårt
Homo eller hetero? Spelar verkligen ingen roll. Anything goes!
Höger eller vänster? Egentligen vänster, men har även jag fasciststunder.
Loket eller Oldsberg? Om Loket hade Facebook skulle jag adda honom ASAP
Göteborg eller Stockholm? Göteborg!
Landet eller storstan? Landet
Kram eller puss? Kram
Vagn eller buss? Tuk-tuk?
Hyrfilm eller bio? Hyrfilm.
Gräs eller grus? Gräs.
Pasta eller potatis? Potatis.
Tjänare eller tjäna? Tjäna, förhoppnigsvis, kanske, om jag har tur nån gång i mitt liv...
Is eller mjukglass? mjukglass
Natt eller dag? Beror på årstiden.
Felix eller Heinz? Heinz
NK eller Myrorna? Myrorna.
Marsvin eller hamster? Usch! Råtta som råtta
Rakad eller orakad? Rakad.
Biffig eller slank? Biffig, gärna lite småfet.
Blåögda eller brunögda? Brunöga! Ha, ha ha! (Bajshumor...klockan är mycket nu)
Popsnöre eller sportfåne? Sportfåne.
Naken eller pyjamas? Pyjamas
Linda Skugge eller Linda Rosing? Ur askan i elden...
Peter Stormare eller Peter Jihde? Stormare.
Kaffe eller te? Kaffe.
Se filmen Festival eller stirra in i en vägg 90 min? Jag är rätt bra på att stirra och fantisera mig bort...
Plastbestick eller plastbröst? Bestick
7-eleven eller Pressbyrån? Pressbyrån.
Glasögonorm eller linscooling? Just nu glasögonorm.
Plugga eller jobba? Jobbajobbajobbajobbajobba!
Planka eller pröjsa? Pröjsa, är sjukt väluppfostrad.
Yngre eller äldre? Trevlig.
Lång eller kort? Lång.
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? Klart som fan.
Tycker du om ord? Jag är tvåspråkslärare...Take a guess...
Nämn namnet på en tennisspelare? Pete Sampras
Finns det något du ogillar starkt?  ja.
Vill du be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv? GodCilla kirrar biffen!
Är du svartsjuk? Stundtals
Vad gjorde du igår kväll? Somnade framför TV:n. Igen.
Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Varför skulle nån vilja gifta sig i kyrkan? Nej, nu var jag elak, det är klart dom ska!
Använder du bokmärke eller gör du hundöron? Hundöron
Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av? Perspektiv på Svenska II- Momenten?
Tycker du om att gå i skolan? Är en boknörd av värsta sort, så...ja.
Vilket ämne gillar du bäst i skolan? På gymnasiet; Fysik.
Vilket ämne gillar du sämst i skolan? Teknologi B var rätt bajsig.
Tycker du det var bra att den 6 juni blev röd dag? Duuuuuh?
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? Jag är inte kräsmagad.
Hur skulle du reagera om en nära "kom ut ur garderoben"? Gratulera.
Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den? Om jag hinner före finnen så ja, han har hökögon...
Vad är det första du tänker på när du vaknar? "Min son är en kastratsångare."
Är du troende? Beror på vad jag ska tro på.
Tycker du om stearinljus? Kan man tycka illa  om stearinljus. Har aldrig hört nån säga "Nej men usch så äckligt, ett stearinljus!"
Använder du hårbalsam? Ja.
När blir man vuxen? När man inser att allt faktiskt var bättre förr.
Vilken färg har din tandborste? Vit och lila.
Har du lök i köttbullarna? När jag är riktigt hardcore-huslig.
Hav eller sjö? Hav.
Har du någon skrivare? Jomenvisst.
Vad har du för väckarklocka? Klockradio.
Hur ofta klipper du tånaglarna? När det börjar skava i skorna.
Har du hår på ryggen? Inte vad jag vet.
Har du åkt ambulans någon gång? Nopp.
Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak? Sötlakrits.
Chips/ostbågar/jordnötsringar? Chips
Äpple eller Päron? Äpple.
Äter du fiskbullar? Det var länge sen nu...
Svettas du mycket? Nehej du, jag är en dam.
När klippte du dig senast? Idag.
Vad kollade du senast hos doktorn? Opererade ögat.
Har du fått riktig massage någon gång? Nej.
Tycker du om rökt kött? Helst rökt renhjärta.
Vilken är din favorit på Mc Donalds? Lilla Menyn, känner mig pseudonyttig.
Burger King, Max eller Mc Donals's? Burger King.
Platt eller vanlig dataskärm? platt.
Vad har du för mobiltelefon? Skitskruttpäckel-LG
Hur betalar du dina räkningar? Frenetiskt, halvt ångestfyllt.
Dammsög du bakom soffan sist du dammsög? Jag kommer ärligt talat inte ihåg sist jag dammsög, det är finnens område.
Är det ordning eller oreda i dina byrålådor? Sorterat efter plaggtyp och färg...
Hur stor hårddisk har du? 80 GB + 500 GB externt.
Har du överkast på sängen? Nej.
Har du brutit något någon gång? Revben, tår...
Lever din mormor? Nej.
Har du varit med på TV? "Det kommer mera, lalalalalalalalala...."
Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu? Borsta tänderna.
Använder du tofflor? Har inga.
Använder du morgonrock? Nepp.
Är du en Besserwisser? Haha, fråga finnen så får du ett utlägg om huruvida jag är en besserwisser eller inte...
Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? Dricker inte mjölk.
Beskriv din humor? Extremt inte-PK med brittiska drag.
Ute- eller hemmakväll: Hemmakväll utomhus?
Salt eller sött: Sött.
Lyx eller budget: Budget. Studentskada.
Sommar eller vinter: Vinter.
När är du född: 810626
Vad har du på dig en ledig dag hemma: Jeans & Amningslinne (I curse you, amningslinne!)
Favoritfilm: Donnie Darko.
Har du barn: Mini-Me
Födelseort: Huuuleå.
Smeknamn: Cilla, Godcilla, hurri, kärring
Favoritfärg: Illrött.
Drömprins: Han sitter ju i soffan iklädd kalsonger och t-shirt med tillhörande ölmage.
Har du varit kär: Se föregående svar.
Favoritlåt : Men snälla du, har du sett våran musiksamling?
Maträtt: Mat är gott.
Favoritresemål: Nya Zeeland, speciellt Wellington och Queenstown.
Favoritblomma: Tobaksblomma.
Favoritdricka: Vatten.
Vilken färg på väggarna i ditt sovrum: Blueish-greenish-pukeish
Vad gör du när du är uttråkad: Kollar gamla Simpons/Family Guy/American Dad-avsnitt.
Missbruk: Se föregående svar. + snus när jag inte ammar.
Vän som bor längst från dig: Hmmm...Laura nånstans i Enland. (Man vet aldrig riktigt var man har henne...)
Vad retar du dig mest på: Disken.
Läggdags: Nu, egentligen.
Husdjur: Nuvarande eller tidigare? Just nu dumhunden.
Skostorlek: 41.
Syskon: Dampen
Favoritpålägg: Pepparsalami.
Om du var tvungen att skänka 25 000 till välgörenhet vem skulle få dom: Nån hejjig rädda-miljön-organisation.
Bästa bok du läst: Jag skrev ju en D-uppsats om Sagan om Ringen...Hint?
Är du Internetberoende: Nej.
Favoritparfym: Jean-Paul Gauliter's som ser ut som en kvinnokropp.
Gillar du snö: Ja som fan, man är väl norrlänning.
När köpte du något åt dig själv sist: Chokladen jag impulsköpte idag.
Vilken film såg du på bio senast: Hmmm...Öööh, jag tror det var "V för Vendetta".
Senaste köpta skiva: Rob Dougan - Furious Angels
Favoritgodis: Jag vet vilka det är men skulle jag försöka förklara så skulle du tro jag var sinnesstörd.
Studier eller jobb: Less på att plugga.
Bästa kompis: Amazonsyster-Linda.
Innerstad eller liten ort: Liten håla, tack så mycket!
Någonting jag tycker om med mig själv: Ganska mycket faktiskt.
Någonting jag inte tycker om med mig själv: Har inget tålamod.
Detta är jag rädd för: Skulle nog inte vilja möta Kikki Danielsson i en mörk gränd.
Tre saker jag vill ha varje dag: Jag har inga såna krav...
Tre saker jag absolut inte kan göra: Blinka med vänster öga, blåsa tuggumibubblor, åka skridskor.
Detta tycker jag om att göra: Träna, slappa, skratta.
Detta vill jag göra just nu: nåt annat än det här...
Detta borde jag inte göra just nu: Strunta i att borsta tänderna.
Bästa känslan: Pppfff, nu blev det ju perverst *rodnar*.
Värsta känslan: Depp.
Något jag vill ha i present: En ny bil vore najs. (Dream on...)
Detta har jag på mig just nu: Jeans och linne.
Favoritkläder: Dom übertrasiga jeansen som jag inte längre får på mig.
Stjärntecken: Kräfta.
Färgen på mina ögon: Blåa.
Min längd: 180 centimeter över havet.
Önskar jag var bättre på: Behålla lugnet.
Dagens dryck: Kaffe med mjölk.
Senaste saken du köpte: Mat.
Senaste sak du sa: "Nej, jag ska inte skriva att du är fet."
Vad tycker du om dina grannar? Helt jävla galna.
Laddar du hem musik och film från internet? Återigen, jag har en 500 GB hårddisk. Vad tror du?
Vad är det bästa med julafton? Matmatmatmat.
Vilka är de viktigaste personerna i ditt liv? Finnen, Mini-Me och lite annat löst folk.
Vad föredrar du för sorts filmer? Slashers.
Solar du ofta? The queen of the blekfisar.
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten.
Vilken är din favoritglass? Nåt apelsinigt.
Har du varit deprimerad? Driver du med mig? Har du någonsin träffat mig?
Tar du droger? Please, är det här verkligen rätt forum för den diskussionen? Men jag gör det inte nu iaf. Punkt slut.
Är du kär? Drömprins i trasiga boxers och ölmage. Need I say more?

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha, det är ju ingen normallång lista, den är ju giiiiigantiiisk! Men det var rolig läsning, så jag överlevde! ;)

Postat av: Anonym

Tack tack, jo det blir så fint så. Men det kostar ju såklart. Men jag tycker inte det var så farligt dyrt iallafall. Bokhyllorna kostar 1500/st med dörrar, sänggaveln 500, sängborden 1000, byrån 1200. Så för ca 6000 kr fick hemmet ett riktigt lyft. Det är ju överkommligt. Fast inte om man ska plugga och inte har nått csnlån kvar i och för sig, då är det kanske mycket pengar. Sökte du jobbet i Kalix?

2008-08-30 @ 22:47:56
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0