En bollsportshandikappads bekännelser

Lägger ner det där med två inlägg, det blir alldeles för bökigt...

Vi drog iväg våra små rumpor genom regnet till Golfgarden igår och spelade den annars så utomhusanpassade sporten minigolf inomhus. Jag och Jani kom in på jämna 74 slag båda två. Jag vill helst inte tänka på hur många slag Jocke fick, men jag och Camilla hade ändå bestämt i förväg att det var den med FLEST slag som skulle vinna, så då vann Camilla tror jag...Det var iaf apsvåra banor men jag lyckades ändå få dit två hole-in-ones *Whooooa, publiken vrålar* vilket jag aldrig lyckats med förut när jag spelat minigolf.

Det hade varit lite lättare att slappna av under spelet om man inte haft en kräkbebis hängandes på armen också. Vi har bestämt att lägga ner det här med smakisar ett tag eftersom han spydde non-stop hela dan igår. För övrigt så överväger jag att amma honom tills han flyttar hemifrån bara för att slippa den ohyggliga stanken som blir när de bajsar fast mat. Hela vardagsrummet stank Vietnamkris igårkväll. HUR kan majs- och potatispuré förvandlas till nåt så obeskrivligt?

Den senaste veckan har jag utvecklat ett sjukligt sug efter surströmming och choklad. Inte båda två samtidigt, men gärna var för sig. Chokladen beror på största sannolikhet på mensen, men surströmmingen vet jag inte. Det börjar väl bli that time of the year och jag tycker det luktar från var och varannan balkong när man är ute och promenerar. Det är ju ingen idé att äta här eftersom Jani antagligen skulle låsa ut mig på balkongen och inte släppa in mig igen förrän tidigast advent, så min plan är att övertala mammsen och pappsen om hur gott det vore med surströmming och sen ta med ett paket köttbullar till finnjäveln så han iaf har nåt att roa sig med medans jag njuter.

Eftersom jag tänker så sjukt mycket på mat hela tiden försöker jag väga upp det genom att tänka mycket på träning också. Jag har varit sugen att fara ut och springa varje kväll den senaste veckan men vädret har verkligen inte velat samarbeta, och än är jag inte så sugen att jag tänker ge mig ut i spöregnet. Naturligtvis är det utmärkt springväder ikväll, men så klart jobbar finnjäveln och även om jag är en väldigt liberal mamma så lämnar jag inte monstret ensam i lägenheten för en springrunda...Det är ett jävla tjat om att jag har gått ner så mycket i vikt, men själv känner jag mig som en blobb. Visst är jag kanske smal, men det är ju ingen struktur på skiten...

Jag kompenserar bristen på struktur i min kropp genom att försöka strukturera upp resten av mitt liv och då främst den här lägenheten. Har pysslat med en massa papper ikväll simultant som jag och Harry har legat på filten och kollat "Sex and the City"-filmen. Jag är besviken, precis lika besviken som på "Bridget Jones". Varför ska varenda film sluta med gulligull och snuttisnutt? Det var skitbra att dom kunde vara som förut igen, utan en massa "kärlek är viktigast av allt"-dravel. Usch!

Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0